Käyttöehdot

Tervetuloa Webnodeen!

Webnode on verkkopohjainen palvelu/tuote, jonka omistaa ja jota tukee “Webnode AG,” yritys joka sijaitsee osoitteessa Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, Sveitsi.

Nykyiset Käyttöehdot sääntelevät kaikkien Webnode tuotteiden ja palveluiden käyttöä, mukaan lukien “webnode.com” verkkosivu ja sen sisältö. Ehdot sisältävät useita asiakirjoja kuten Webnoden Käyttöehdot (TOS), Verkkotunnusten rekisteröinnin säännöt, Tietosuojakäytäntö, Tietojenkäsittelysopimus ja Automaattisen varmuuskopioinnin säännöt.

KUN KÄYTÄT WEBNODEN VERKKOSIVUA (MUKAAN LUKIEN SEN SISÄLTÖ) JA/TAI TUOTTEITA JA/TAI PALVELUITA, HYVÄKSYT NÄMÄ KÄYTTÖEHDOT, MUKAAN LUKIEN KAIKKI LINJAUKSET JOTKA VOIDAAN NIIHIN LISÄTÄ, JA KAIKKI KORJAUKSET TAI MUUTOKSET JOITA NIIHIN VOIDAAN TEHDÄ. JOS ET HYVÄKSY NÄITÄ KÄYTTÖEHTOJA, TAI ET HALUA OLLA SIDOTTU NIIHIN, ÄLÄ KÄYTÄ WEBNODEN VERKKOSIVUJA, TUOTTEITA TAI PALVELUITA.

KÄYTTÖEHDOT

Webnoden verkkosivut, niiden sisältö, tuotteet ja palvelut ovat saatavilla kaikille täysi-ikäisille henkilöille, jotka ovat lain mukaan kyvyllisiä solmimaan sopimuksia (sitovat sopimukset). Todisteita näiden kriiteereiden täyttymiseen saatetaan pyytää kaikkien (tai joidenkin) palveluiden ja/tai tuotteiden käyttöä varten, henkilöasiakirjojen tai yhteystietojen muodossa.

Nämä Käyttöehdot ovat Meidän ja Käyttäjien välisiä. Mikään muu taho ei ole oikeutettu hyötymään näistä.

Jos joku oikeus tai auktoriteetti päättää että tietty kohta näistä Käyttöehdoista on pätemätön tai muuten mahdoton valvoa, kyseinen kohta poistetaan näistä Käyttöehdoista ja jäljellä olevat Käyttöehdot pysyvät voimassa.

Jos Käyttöehdot eivät ole johdonmukaisia Sinun rekisteröintisi yhteydessä mahdollisesti näytettyjen ehtojen kanssa, nämä Käyttöehdot vallitsevat ja pysyvät voimassa, jollei Webnoden asiakaspalvelu ole toimittanut Sinulle poikkeavia tietoja tai asiakirjoja.

1. Määritelmät

Käyttöehdoissa mainitut termit “Sinä” ja “Käyttäjä,” ja niiden taivutusmuodot, viittaavat sinuun, Webnoden verkkosivujen, sisällön, tuotteiden ja palveluiden käyttäjään. Termit ”Me” ja “Webnode,” ja niiden taivutusmuodot, puolestaan viittaavat Webnode AG:hen. ”Käyttäjätiedot” viittaa henkilökohtaisiin tietoihin joita Me voimme kerätä Webnode.com:ssa ja/tai rekisteröinnin yhteydessä ja/tai Webnoden tuotteiden tai palveluiden hankinnan yhteydessä. ”Meidän kotisivumme” viittaa verkkosivuun ”webnode.com” ja kaikkiin siihen liitettäviin verkkosivuihin. Poikkeuksena edelliseen ”Webnode Käyttäjäsivut” viittaa Käyttäjiemme kotisivuihin, jotka ovat luotu Webnoden järjestelmällä. “Kolmannet osapuolet” viittaa muihin henkilöihin/tahoihin/yrityksiin, jotka eivät ole Webnode AG:hen liittyviä.

Voimassa olevan lainsäädännön mukaan erotetaan toisistaan Käyttäjä, joka on Kuluttaja ja sopimuksen solmiessa ei toimi oman liike- tai muun yritystoiminnan puitteissa eikä käytä Webnodea osana yrittäjyyttä, ja Käyttäjä, joka on Yrittäjä. Antamalla yrityksen rekisteröintinumeron Webnode-palveluiden tilausprosessin aikana, hyväksyt, että nämä Kuluttajakäyttöehdot eivät koske sinua.

2. Tarjolla olevat palvelut

2.1 Ilmaisversio

Webnoden perustyökalu kotisivujen luomiseen ja hostaukseen on täysin ilmainen kaikille Käyttäjille. Ilmaisversion käytettävissä olevat omaisuudet vaihtelevat sivutyypistä riippuen. Ilmainen versio on rajoitettu etenkin tallennustilalla, kuukausiliikenteellä, käytettävissä olevien sähköpostiosoitteiden määrällä ja muilla rajoituksilla. Meidän palvelujen tarkan ja ajantasaisen kuvauksen löydät Premium palvelujen hinnat -sivulta.

2.2 Premium-palvelut

Kun Sinulla on tarvetta lisäpalveluille (esim. levytilan lisäys, oman verkkotunnuksen hankinta tai räätälöidyt sivut) voit hankkia tarkoitukseen sopivan Webnode Premium-palvelun. Premium-palveluihin kuuluu, yllä mainittujen lisäksi, ensisijainen pääsy asiakaspalveluun, varmuuskopiointi ja palautus, kävijätilastot, kustomoitu sivun alatunniste, verkkomainoskamppanjat ja monia muita palveluita, jotka ovat jo saatavilla tai tulevat olemaan saatavilla pian. Meidän palvelujen tarkan ja ajantasaisen kuvauksen löydät Premium palvelujen hinnat -sivulta.

3. Maksulliset palvelut

3.1 Hinnat

Kaikilla palveluilla on kiinteä hinta, joka voi olla tilapäisesti korvattu erikois-/alennuskampanjahinnalla. Yleiskatsaus hinnoistamme on löydettävissä Hinnastosta. Lopullinen hinta näytetään Käyttäjälle aina ostoprosessin aikana ennen tilauksen lähettämistä ja sen maksamista. Emme veloita palvelun tai tuotteen toimittamiseen liittyviä kuluja. Mikäli Käyttäjä valitsee ostoskorissa “Yrityksen laskutus”, hän suostuu siihen, että jos veroilmoitus- ja veronmaksuvelvollisuus syntyy, Käyttäjä suorittaa velvollisuuden rekisteröidyn yrityksen maassa, jolle palvelu hankitaan.

3.2 Premium-palveluiden hankinta

Kaikki Premium-palvelut ovat saatavilla projektisi hallintapaneelista (sisäänkirjautumisen jälkeen). Saadaksesi lisätietoja Premium-palveluista tai niiden hankinnasta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

4. Verkkotunnus (maksullinen palvelu)

4.1 Verkkotunnuksen rekisteröinti ja omistajuus

Verkkotunnuksen ostanut henkilö tai taho on sen laillinen omistaja. Webnode toimii pelkästään teknisenä ylläpitäjänä ja yhteytenä (agenttina) Sinun ja verkkotunnuksen myöntävän organisaation välillä.

On kuitenkin huomioitava, että jos Sinä (verkkotunnuksen omistaja) päätät olla uusimatta verkkotunnusta sen vanhetessa, Webnode ei ole vastuussa ongelmista tai vaikeuksista, joita saattaa aiheutua verkkotunnuksen erääntymisestä. Pidä myös mielessä että osalla verkkotunnuksia ei ole mitään odotusaikaa, joten jos et uusi verkkotunnusta ajoissa, voit menettää sen toiselle internet-käyttäjälle. Jokainen verkkotunnus on oletusarvoisesti lukittu siirtoa varten. Lukitus voidaan avata, jos omistaja sitä pyytää. Nykyinen verkkotunnustarjontamme löytyy Verkkotunnusten hinnat -sivulta.

4.2 Verkkotunnuksen uusiminen

Verkkotunnus voidaan uusia ostopäivästä projektin hallinnassa ilmoitettua eräpäivää edeltävään päivään asti. Maksu pidetään maksettuna mikäli maksupäivä edeltää eräpäivää. Maksupäivä on määrätty kun valittu maksun tuottaja (esim. pankki) vahvistaa maksun onnistuneesti saapuneeksi. Jos verkkotunnusta ei uusita ajoissa, verkkotunnus joutuu karanteeniin. Karanteenista on mahdollista palauttaa verkkotunnus lisämaksulla. Maksujen yleiskatsaus on löydettävissä Verkkotunnusten rekisteröinnin säännöt -sivulta.

4.3 Verkkotunnuksen rekisteröinnin ja sopimuksen peruuttaminen

Jos olet Kuluttaja, Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus Käyttöehtojen osan 6.5 määrätyllä aikavälillä. Myönnät Meille nimenomaisen suostumuksen palvelun suorittamiseen ennen harkinta-ajan päättymistä. Mikäli toteutamme sopimuksen pääkohteen ennen harkinta-ajan päättymistä, Sinulla ei ole oikeutta sopimuksen peruuttamiseen.

4.4 Verkkotunnuksen anonyymi rekisteröinti

Voit rekisteröidä verkkotunnuksen ja silti suojata yhteystietosi välttyäksesi esimerkiksi roskapostilta tai tietojesi päätymisen erinäisiin tietokantoihin. Rekisteröintiprosessin aikana Sinua pyydetään antamaan yhteystietosi, mutta tämä on vain laskutusta varten. Henkilö- ja yhteystietojasi ei siis julkaista. Anonyymin rekisteröinnin tarjoaa Anonymouse Domains, s.r.o., Rekisteröintinumero 28296800, joka sijaitsee osoitteessa Hlinky 995/70, Staré Brno, 603 00 Brno, Tsekin tasavalta, tai jokin kolmas osapuoli ja se noudattaa heidän käyttöehtojaan. Palvelun käyttöehdot on nähtävissä täällä: www.anonymousedomains.com

5. Sopimus ja sopimuksen peruutus

5.1 Sopimus

Tuote tai palvelu on mahdollista ostaa sähköisen tilauksen avulla. Tarjotun tuotteen tai palvelun sijoittaminen verkkosivuillemme pidetään ehdotuksena sopimuksen solmimiseksi. Sitova sopimus Sinun ja Webnoden välillä astuu voimaan kun Sinä tilaat palvelun ja se vahvistetaan kun maksu on suoritettu onnistuneesti. ”Suoritettu onnistuneesti” tarkoittaa laskutetun summan maksamista kokonaisuudessaan ja laskun ilmestymistä Webnode tilisi "Minun projektini" sivun oikeassa ylänurkassa olevaan Valikon kohtaan "Minun laskuni". Käytössäsi on 15 päivän peruutusoikeus, jonka aikana voit pyytää palvelun peruutusta. Peruuttaminen sopimuksesta noudattaa tiettyjä kriteerejä ja sääntöjä (tutustu Käyttöehtojen kappaleeseen 6.5)

5.2 Sopimuksen peruutus

Minkä tahansa palvelun peruutusta voidaan pyytää milloin tahansa jos et aio pyytää hyvitystä suoritetuista maksuista. On myös huomioitava, että peruutus, palveluiden hankinta ja pyynnöt nykyisten palvelujen muutoksiin (toisin sanoen, muutokset mitkä vaikuttavat projektisi toimintoihin) täytyy esittää kirjallisena (sähköpostitse) Sinun (projektin omistaja) toimesta. Pyynnöt tulee myös suorittaa siitä sähköpostiosoitteesta, joka on rekisteröity projektin tietoihin.

5.3 Sopimuksen kesto

Kotisivupakettien sopimukset kestävät 1 vuodesta maksimissaan 10 vuoteen. Verkkotunnuksien sopimukset kestävät minimissään 1-2 vuotta (riippuen verkkotunnuksen myöntäjän ehtoista) ja maksimissaan 10 vuotta. Muiden palveluiden sopimukset päättyvät kun palvelu on tarjottu, ellei ostotapahtuman yhteydessä ole toisin mainittu. Meidän palvelujen tarkan ja ajantasaisen kuvauksen löydät Premium palvelujen hinnat -sivulta.

5.4 Tilaustietojen korjaus

Jos syötät vääriä tietoja sähköistä tilausta luodessa, tiedotathan välittömästi asiasta Meidän asiakaspalvelullemme. Huomaathan, että tiedot on mahdollista muuttaa vain kahden tunnin kuluessa tilauksen luomisesta. Tämän ajanjakson päättyessä pyyntöäsi ei mahdollisesti voida käsitellä onnistuneesti.

5.5 Käyttäjän suostumus etäviestinnän käyttöön

Sopimuksen solmittuaan Käyttäjä antaa Meille suostumuksensa etäviestinnän käyttöön. Käyttäjä on vastuussa kuluista, jotka syntyvät Käyttäjälle etäviestintävälineiden käytöstä (kuten Internet-yhteyden ja puhelimen kulut).

6. Maksut/kulut ja hyvitykset

6.1 Maksutavat

Premium-palvelut voidaan maksaa seuraavin tavoin: PayPal, luottokortti, tilisiirto ja mahdolliset muut maakohtaiset maksutavat (mukaan lukien pankkisiirto Webnoden pankkitilille). Maksutavat tarjotaan Käyttäjälle tilausprosessin aikana ja ennen tilauksen valmistumista.

Tilisiirtojen ollessa kyseessä, kaikki tarvittavat yksityiskohdat on saatavilla Premium-palveluiden tilauslomakkeella. On myös huomioitava, että pankkisiirroista mahdollisesti koituvista kuluista vastaat Sinä, ei Webnode.

Huomio: Sinä olet vastuussa maksutoimeksiantoon ilmoittamistasi tiedoista. Varmista, että kaikki kentät on täytetty ja kaikki annetut tiedot ovat oikein. Webnode ei ole vastuussa väärien tai puutteellisten tietojen takia keskeneräisiksi jääneistä maksutoimeksiannoista.

6.2 Maksun prosessointi

Jos käytät ostoksen tekoon luottokorttia tai PayPalia, valtuutat Webnoden (joko suoraan tai sen kumppanien, tytäryhtiöiden tai muoden kolmansien osapuolien) ottaa maksun kortiltasi tai tililtäsi. Tallennamme maksutapahtumassa maksutietosi tulevaa käyttöä varten, jotta automaattinen uusinta ja muiden palvelujen hankkiminen olisi nopeampaa ja kätevämpää. Kaikki maksun prosessointi on turvallista ja salattua.

6.3 Toistuvat maksut (automaattinen uusiminen)

Kun käytät luottokorttia tai PayPal-maksutapaa, tilausten automaattinen uusiminen on mahdollista. Tilauksen uusimisen toistuminen voi tapahtua kuukausittain tai vuosittain, riippuen valitsemastasi maksutyypistä. Vuosittain uusittavat maksut veloitetaan ennen uusittavan palvelun vanhenemispäivää. Saat muistutuksia automaattisesta uusimisesta ja siihen liittyvästä maksusta aina etukäteen lainmukaisessa ajassa.

Automaattinen uusiminen voidaan perua milloin tahansa projektin hallintapaneelista käsin. Jos et peru automaattista uusintaa, valtuutat Webnoden ottamaan maksun palveluita varten kortiltasi tai tililtäsi.

6.4 Maksupäivä ja aktivointipäivä

Maksupäivä määräytyy sen mukaan milloin siirron vastaanottava taho (valitun maksutavan tarjoaja) kirjaa siirron saapuneeksi onnistuneesti. Luottokortti -ja PayPal-maksutavoissa summa veloitetaan tililtäsi saman tien. Lisäksi, maksupäivä ja aktivointipäivä ovat sama, paitsi tapauksissa joissa siirron viimeistely on tehtävä manuaalisesti. Näissä tapauksissa aktivointi voi kestää useita päiviä.

6.5 Hyvityspyynnöt

Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus 15 päivän sisällä aktivointipäivästä. Sopimusta ei ole mahdollista peruuttaa, jos on kyseessä palvelun automaattinen uusinta.

Myönnät Meille nimenomaisen suostumuksen palvelun suorittamiseen ennen harkinta-ajan päättymistä, mikäli on kyseessä verkkotunnuksen rekisteröinti, verkkotunnuksen uusiminen ja muut Premium palvelut. Mikäli toteutamme sopimuksen pääkohteen ennen harkinta-ajan päättymistä, Sinulla ei ole oikeutta sopimuksen peruuttamiseen.

Jos sait Premium paketin yhteydessä kuponkikoodin ilmaiseen verkkotunnukseen ja pyydät hyvitystä näiden Käyttöehtojen perusteella verkkotunnuksen rekisteröinnin jälkeen, hyvityksen summa vastaa Premium paketin hintaa, josta on vähennetty rekisteröidyn verkkotunnuksen summa.

Jos verkkomainonnan kampanjoiden tapauksessa kolmannen osapuoli (Google) päättää estää luodun kampanjan kiistanalaisen tuotteen/palvelun vuoksi, ei ole mahdollista pyytää hyvitystä. Tässä tapauksessa Webnode ei ole vastuussa Käyttäjän mahdollisesta taloudellisesta menetyksestä.

Sopimuksen kumoamista tulee pyytää sähköpostitse asiakaspalvelustamme (viitaten tämän sopimuksen kappaleeseen 5). Malliperuuttamislomake on löydettävissä täältä.

Koskien 15 päivän peruutusajan puitteissa tehtyjä verkkosivupakettien perumisia, Sinun ei tarvitse perustella päätöstäsi mitenkään. Se on kuitenkin suositeltavaa, sillä voimme käyttää saamiamme tietoja palvelujemme parantamiseen.

Oikeutettujen palvelun peruutuspyyntöjen tapauksissa, koskien kaikkia Premium-palveluita, paitsi verkkosivupaketteja ja verkkotunnuksien rekisteröintiä, Sinun täytyy antaa syy peruutukseen. Koskien kaikkia yllä mainittuja tapauksia, hyvitys voidaan maksaa jos syynä on:

  • (a) Kaikkien palveluiden lopetus kokonaan (mukaan lukien ilmaisversiot);
  • (b) Toistuvat tekniset ongelmat palvelussa, jotka haittaavat projektiesi normaalia toimintaa;
  • (c) Maksettua palvelua ei pystytty tarjoamaan täydestä maksusta huolimatta (maksuvahvistuksen kanssa).

Huomio: Webnode pidättää oikeuden tarkistaa peruutukseen ilmoittamasi syyn ja päättää joko hyväksyä tai perua pyyntösi.

6.6 Hyvityksen päivämäärä ja tapa

Jos olet Kuluttaja, hyvitys perutuista palveluista tapahtuu 14 päivän sisällä päivästä, jona Webnode vastaanotti pyyntösi sopimuksen peruuttamisesta. Jos olet Yrittäjä, hyvitys perutuista palveluista tapahtuu 60 päivän sisällä päivästä, jona Webnode vastaanotti pyyntösi peruuttaa sopimus.

Jos olet Kuluttaja, hyvitys suoritetaan saman maksutavan kautta kuin millä itse maksu tehtiin, jollei päätetä toisin. Yrittäjille hyvitykset suoritetaan tilisiirron kautta, saman maksutavan kautta kuin millä itse maksu tehtiin (jos on hyvitys sallittu) tai peruutusoikeutetonta kuponkia käyttäen. Palvelujen deaktivointi suoritetaan samanaikaisesti hyvityksen kanssa.

Huomaathan, että kuponkikoodeja (alennuskoodit) ei voida hyvittää missään tapauksissa.

7. Hyväksyttävä käyttö

Webnoden verkkosivun, sen sisällön, tuotteiden ja palveluiden “Hyväksyttävä käyttö” on määritelty kappaleissa 7.1-7.8. Toiminnat, jotka ovat näitä vastaan tai muuten hyväksymättömiä näiden kappaleiden mukaan, ovat täten Käyttöehtojen vastaisia ja altistavat Sinut rangaistus- ja oikeustoimille. Lisätietoja varten, lue kappale 10.

7.1 Sisältö

Sinä et postaa tai välitä Webnoden käyttäjäsivujen kautta materiaalia joka on loukkaavaa, uhkaavaa, säädytöntä, haitallista, pornografista tai muuten sääntöjenvastaista. Myös materiaalit, jotka rikkovat tai loukkaavat millään tavalla Meidän oikeuksiamme tai toisten oikeuksia (mukaan lukien immateriaalioikeudet, oikeus tietosuojaan ja yksityisyyden suoja) ovat ehdottomasti kielletty, kuten myös aktiviteetit, jotka aiheuttavat haittaa tai harmia Meille tai muille. Lisäksi et saa ilmaista mielipiteitä, jotka ovat törkeitä, ilkeitä, seksistisiä, rasistisia tai muuten loukkaavia. Me pyydämme Käyttäjiä kohtelemaan toisiaan kunnioittavasti ja kohteliaasti.

7.2 Sisällön omistajuus

Et julkaise tai muuten tee saataville Webnoden käyttäjäsivuille materiaalia, jota et itse omista, ilman aineiston laillisen omistajan lupaa.

7.3 Tapahtumiin osallistuminen

Sinä noudatat kaikkien osallistumiesi kilpailujen, tarjousten ja markkinointikamppanjoiden sääntöjä, joihin osallistut Meidän sivuillamme.

7.4 Häirintä

Et harjoita sellaista käyttäytymistä tai toimintaa, joka vaikuttaa Webnoden sivujen toimivuuteen tai turvallisuuteen, tai voi aiheuttaa epäoikeudellista haittaa tai häiriötä Käyttäjillemme tai Meille.

7.5 Identiteetti

Et teeskentele olevasi kukaan muu tai mikään muu taho, etkä vääristä tai liioittele suhdettasi muuhun henkilöön tai tahoon.

7.6 Roskaposti

Et mainosta Sinun Webnode kotisivujasi lähettämällä roskapostia (esim., sähköpostien lähettäminen muihin osoitteisiin ilman tilin omistajan aiempaa lupaa).

7.7 Robottiohjelma

Et käytä robottiohjelmia (etkä Webnoden lisäksi mitään muitakaan ohjelmia) luodaksesi uusia Webnode käyttäjäsivuja tai päästäksesi käsiksi tai muokataksesi Webnode käyttäjäsivuja.

7.8 Porsaanreiät

Et käytä minkäänlaisia porsaanreikiä ylittääksesi pakettirajoituksia tai mitään Webnoden palveluiden tai toimintojen rajoituksia.

8. Immateriaalioikeudet

Oikeudet kaikkeen tekijänoikeussuojattuun materiaaliin, tavaramerkkeihin ja muihin immateriaalioikeudellisiin materiaaleihin tai sisältöön, jonka Webnoden sivut tarjoavat, pysyvät kaikkina aikoina Meillä ja Meidän lisenssinhaltijoilla. Et saa käyttää tätä materiaalia tai sisältöä ellet ole muuten valtuutettu Meidän tai lisenssinhaltijoiden toimesta. Edellä kuvattua materiaalia saa käyttää vain Käyttöehtojen kuvaaman tavan mukaan, ei minkään muun tavan mukaan. Et kopio, jäljittele, jaa, käytä hyväksi mainonnassa tai millään tavoin yritä hyötyä tai tehdä voittoa edellä kuvatun kaltaisesta materiaalista tai sisällöstä, etkä auta kolmansia osapuolia tällaisissa toimissa.

Lisäksi, Jos saat tietää tällaisesta jakamisesta tai hyväksikäyttämisessä mainonnassa, hyväksyt ilmoittaa asiasta Meille heti.

9. Puutteellinen suoritus, valitusta koskevat tiedot

Takaamme, että tuotteissamme tai palveluissamme ei ole vikoja. Erityisesti takaamme, että a) tuotteilla tai palveluilla on sovitut ominaisuudet ja jos sopimus puuttuu, niin sellaiset ominaisuudet, jotka kuvailimme tai jotka odotetaan tuotteen tai palvelun luonteen ja mainontamme perusteella; b) tuotteet tai palvelut ovat sopivia käyttötarkoitukseensa tai mihin tämäntyyppisiä tuotteita tai palveluita yleensä käytetään; c) tuotteiden tai palveluiden laatu ja suunnittelu vastaavat hyväksyttyä näytettä tai mallia, mikäli näytteen tai mallin laatu ja suunnittelu on määritelty; d) tuotteet tai palvelut ovat vastaavassa määrässä, mitassa tai painossa ja oikeudellisten vaatimuksen mukaisia.

Jos tuotteella tai palvelulla ei ole yllä mainittuja ominaisuuksia ja olet Kuluttaja, voit pyytää:

  • (a) uuden viattoman tuotteen tai palvelun toimittamista, jos tämä ei ole vian luonteen vuoksi sopimatonta ja jos vika koskee vain tuotteen tai palvelun osaa, voit pyytää vain tämän osan korvaamista;
  • (b) jos tämä ei ole mahdollista, voit irtisanoa sopimuksen.
  • (c) Jos tämä on vian luonteen vuoksi sopimatonta, etenkin jos vika voidaan poistaa ilman aiheetonta viivytystä, Sinulla on oikeus ilmaiseen vian poistamiseen.
  • (d) Jos et irtisano sopimusta ja et käytä oikeutta uuden viattomaan tuotteen tuottamiseen, tuotteen osan korvaamiseen tai tuotteen korjaukseen, voit pyytää asianmukaisen alennuksen.
  • (e) Sinulla on oikeus uuden tuotteen tai palvelun saamiseen tai sen osan korvaamiseen myös jos on kyseessä korjattava vika, jos tuotteen tai palvelun asianmukainen käyttö ei ole mahdollista toistuvan vian vuoksi korjauksen jälkeen tai vikojen suuremman määrän vuoksi. Siinä tapauksessa Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus.

Sinulla on oikeus kulutustavaroiden puutteellisesta toimintaa koskeviin oikeuksiin, jos vika ilmenee 24 kuukauden sisällä vastaanottamisesta. Jos vika ilmenee 6 kuukauden sisällä vastaanottamisesta, tavaran katsotaan olevan viallinen jo vastaanotettaessa. Jos virhevastuuoikeutta ei käytetä puutteellista suorittamista koskevassa määräajassa, katsotaan oikeudet täytäntöönpanokelvottomaksi.

Jos olet Kuluttaja, Sinulla on oikeus puutteellisesta toimintaa koskeviin oikeuksiin, jos kulutustavaran vika ilmenee 24 kuukauden sisällä vastaanottamisesta. Jos vika ilmenee 6 kuukauden sisällä vastaanottamisesta, tuotteen/palvelun katsotaan olevan viallinen jo vastaanotettaessa. Jos virhevastuuoikeutta ei käytetä puutteellista suorittamista koskevassa määräajassa, katsotaan oikeudet täytäntöönpanokelvottomaksi.

Vaatimukset voidaan lähettää sähköisesti sähköpostiosoitteeseen support@webnode.fi tai kirjallisesti osoitteeseen Hlinky 70, 603 00 Brno, Tsekin tasavalta. Jos olet Kuluttaja, annamme valituksen jättämisen jälkeen kirjallisen vahvistuksen siitä, milloin olet käyttänyt oikeuttasi, mikä on valituksen sisältö ja millaista valitustapaa vaadit, sekä käsittelypäivämäärän ja -tavan vahvistuksen.

Jos olet Kuluttaja, päätämme valituksesta välittömästi, monimutkaisissa tapauksissa kolmen arkipäivän sisällä. Tämä aikaväli ei sisällä aikaa, joka vaaditaan asiantuntijan tämäntyyppisen tuotteen tai palvelun puutteen arviointiin. Valitukset, mukaan lukien virheiden poistaminen, on käsiteltävä ilman aiheetonta viivytystä viimeistään 30 päivän kuluessa päivästä, jolloin vaatimusta pyydettiin, ellemme sovi pidemmästä ajanjaksosta.

Jos on kyseessä valitus, Sinun on tehtävä yhteistyötä. Jos et toimita Meille vaadittuja asiakirjoja tai apua, emme pysty arvioimaan tai päättämään valituksesta. Ajanjaksolla joka johtuu Sinun aiheuttamasta viivästyksestä puuttuvien asiakirjojen toimittamista koskien, lain mukaan Meille asetettu määräaika päätöksen tekoon ja valituksen ratkaisemiseen ei kulu.

Jos olet Yrittäjä, puutteellista toimintaa käsitteleviä oikeuksia ja velvoitteita säätelee sovellettava laki.

10. Yksityisyys

Sinua voidaan pyytää antamaan henkilökohtaiset tietosi useilla Webnode-sivuilla. Katso Tietosuojakäytäntö -sivulta lisätietoja siitä, miten käsittelemme henkilökohtaisia tietoja.

Jos käsittelet Meidän tuotteiden tai palveluiden kautta henkilöiden henkilötietoja joko ylläpitäjänä tai henkilötietojen käsittelijänä, suostut noudattamaan henkilötietojen käsittelyä koskevassa kansallisessa lainsäädännössä annettuja sääntöjä, ja tarvittaessa jos sinua koskee myös Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU) 2016/679, annettu 27. huhtikuuta 2016, luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta ja direktiivin 95/46/EY kumoamisesta (yleinen tietosuoja-asetus), suostut noudattamaan myös tätä asetusta.

11. Ehtojemme rikkominen

Jos et toimi kappaleessa 7 määriteltyjen ehtojen mukaisesti tai otat osaa aktiviteetteihin, jotka ovat näiden Käyttöehtojen vastaisia, Sinä olet altis kurinpitotoimenpiteisiin ja syytteeseenpanoon. Päätös aloittaa kurinpitotoimenpiteet (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, tarjottujen palveluiden lopettaminen) on täysin Webnoden käsissä.

Pyydämme Sinua raportoimaan Käyttäehtojemme tai Sinun paikallisien lakien vastaisista aktiviteeteista klikkaamalla tästä.

12. Keskeytys/Palveluiden lopetus

Pidätämme oikeuden lopettaa tai keskeyttää Meidän palvelumme Sinulle heti määrittämättömäksi ajaksi, jos rikot, tai Meillä on syytä olettaa että aiot rikkoa Käyttöehtojamme. Lisäksi, Me lopetamme Meidän palveluiden tarjoamisen Sinulle, oman harkintakykymme mukaan, jos osallistut aktiviteetteihin, jotka koemme hyväksymättömiksi.

13. Vastuuvapauslauseke

ME EMME OLE VASTUUSSA VAHINGOISTA, JOTKA TAPAHTUVAT KÄYTTÄJILLE TAI KOLMANSILLE OSAPUOLILLE TAI HEIDÄN LAITTEISTOILLEEN SUORAAN, EPÄSUORASTI TAI VAHINGOSSA PALVELUJEMME JA/TAI TUOTTEIDEN KÄYTÖN SEURAUKSENA TAI KÄYTTÖÖN LIITTYEN, MUKAAN LUKIEN PALVELUMME KAUTTA LADATTU MATERIAALI. EMME OLE VASTUUSSA VAHINGOISTA JOTKA AIHEUTUVAT KÄYTTÄJILLE TAI KOLMANSILLE OSAPUOLILLE JOHTUEN KYKENEMÄTTÖMYYDESTÄ KÄYTTÄÄ PALVELUITAMME JA/TAI VERKKOSIVUJAMME JA/TAI TUOTTEITAEMME SUORAAN, EPÄSUORASTI TAI MUUN YHTEYDEN KAUTTA TÄHÄN TAPAHTUMAAN LIITTYEN. NÄIN OLLEN, PALVELUIDEMME KÄYTTÖ SINUN TOIMESTASI TAPAHTUU SINUN OMALLA VASTUULLASI JA RISKILLÄSI JA SINÄ OLET YKSIN VASTUUSSA MAHDOLLISESTA VAHINGOSTA TIETOKONEELLESI TAI MUULLE LAITTEELLE TAI TIETOJEN KATOAMISELLE JOTKA JOHTUVAT SINUN LATAAMASTASI MATERIAALISTA.

YMMÄRRÄT TÄYSIN JA HYVÄKSYT ETTÄ WEBNODEN SIVUJEN, PALVELUIDEN JA TUOTTEIDEN KÄYTTÖ SINUN TOIMESTASI TAPAHTUU TÄYSIN OMALLA VASTUULLASI JA ETTÄ WEBNODEN SIVUT, PALVELUT JA TUOTTEET TARJOTAAN ”SELLAISENA KUIN NE OVAT.” YMMÄRRÄT JA HYVÄKSYT MYÖS ETTÄ ME EMME OLE VASTUUSSA MINKÄÄN WEBNODEN KAUTTA TARJOLLA OLEVAN KOLMANNEN OSAPUOLEN VERKKOSIVUJEN TAI MATERIAALIN SAATAVUUDESTA JA/TAI TOIMIVUUDESTA.

VASTUUN RAJOITTAMINEN OTETAAN KÄYTTÖÖN KANSALLISEN LAINSÄÄDÄNNÖN MAHDOLLISESSA LAAJUUDESSA.

13.1 Kolmannet osapuolet

Emme kannata tai ota vastuuta mistään sisällöstä, mainonnasta, tuotteista tai palveluista joka on tarjolla tai saatavilla kolmansien osapuolien verkkosivujen kautta.

Kaikki transaktiot Sinun ja Webnoden käyttäjäsivujen kautta löydettyjen kolmansien osapuolien välillä tapahtuvat Sinun ja kyseisen tahon kesken, mukaan lukien tuotteiden ja palveluiden maksu ja toimitus ja kaikki muut ehdot, olosuhteet, takuut tai edustukset, jotka liittyvät näihin transaktioihin. Näin ollen, Me emme ole vastuussa minkään sortin mahdollisista tappioista/vahingosta, jotka aiheutuvat näistä vuorovaikutuksista.

13.2 Takuun rajaus

Webnode, sen tytäryhtiöt, lisenssinhaltijat eivät esitä tai vakuuta Sinua siitä että:

  • (a) Palveluiden ja tuotteiden käyttö Sinun toimesta vastaa odotuksiasi;
  • (b) Palveluiden ja tuotteiden käyttö Sinun toimesta tulee olemaan keskeytymätöntä, oikea-aikaista, turvattua tai vapaa virheistä tai viruksista;
  • (c) Tieto mitä keräät palveluitamme ja tuotteitamme käyttämällä olisi tarkkaa tai luotettavaa;
  • (d) Palvelumme käytön yhteydessä Sinulle tarjottujen ohjelmien käytössä ja toiminnoissa havaitut virheet korjattaisiin;

Webnodelta suoraan tai palvelun kautta saamasi suullinen tai kirjallinen neuvo tai tieto ei luo minkäänlaista takuuta, paitsi jos suoraan mainittu Käyttöehdoissa.

Webnode lisäksi nimenomaisesti irtisanoutuu kaikista takuista ja ehdoista, olivat ne sitten ilmaistuja tai oletettuja, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, oletettuihin takuisiin tai ehtoihin koskien myytävyyttä, sopivuutta tiettyyn käyttötarkoitukseen ja sääntöjen rikkomattomuuteen.

14. Vastuunrajoitus

Sikäli kun vastuuvapauslauseke (kappale 13) sallii, SINÄ NIMENOMAISESTI YMMÄRRÄT JA HYVÄKSYT ETTÄ WEBNODE, SEN TYTÄRYHTIÖT JA LISENSSINHALTIJAT EIVÄT OLE SINULLE VASTUUSSA KAPPALEISSA 14.1-14.3 MAINITTUJEN EHTOJEN OSALTA kansallisen lainsäädännön asettamassa laajuudessa.

14.1 Yleistä

Kaikki suorat, epäsuorat, sivutuotteiset, erityisestä syystä johtuvat tai esimerkilliset vahingot jotka voivat aiheutua Sinulle millä tahansa tavalla ja minkä tahansa velvoitteen johdosta. Nämä pitävät sisällään, mutta eivät rajoitu, menetetyt suorat tai epäsuorat ansiot, menetetty hyvätahtoisuus tai yrityksen maine, menetetyt tiedot, varalle hankittujen tuotteiden tai palveluiden kustannukset tai jokin muu aineeton menetys.

Mikä tahansa kärsimäsi menetys tai vaurio, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, menetys tai vaurio joka johtuu näistä:

  • (a) Kaikki Sinun asettamasi luottamus palvelussamme esiintyvän markkinoijan tai sponsorin mainoksien täydellisyyteen, tarkkuuteen tai olemassa oloon, tai mihinkään yhteyteen tai transaktioon teidän välillä;
  • (b) Webnoden mahdollisesti tekemät muutokset palveluunsa, tai pysyvä tai väliaikainen palvelun (tai sen tiettyjen toimintojen) lakkauttaminen;
  • (c) Webnoden palvelun Sinun toimesta tapahtuvan käytön yhteydessä säilytetyn tai lähetetyn sisällön tai keskustelutietojen poistaminen, turmeltuminen tai tallentumattomuus;
  • (d) Sinun laiminlyönti ilmoittaa Webnodelle tarkat henkilötiedot;
  • (e) Sinun laiminlyönti säilyttää salasanasi tai profiilisi tiedot turvassa ja salassa;

14.2 Toimivalta

Kappaleessa 14.1 mainitut Webnoden vastuuvelvollisuuden rajoitukset Sinua kohtaan ovat voimassa riippumatta siitä onko Webnodelle kerrottu tai olisiko Webnoden pitänyt tietää menetysten mahdollisuudesta. Lisäksi, lainmukaiset rajoitukset hallintoalueellasi pätevät Sinuun.

14.3 Webnoden käyttäjäsivuilla annetut tiedot

Me emme ole vastuussa seuraavista asioista:

  • (a) Käyttäjien kirjoittamasta materiaalista, varsinkaan foorumi- ja blogipostauksista. Lisäksi, emme tue vastaavanlaista materiaalia ja pidätämme oikeuden tarkkailla näitä mielipiteitä, kuten myös vastata, kommentoida, muokata, kieltäytyä julkaisemasta tai poistaa sisältöä blogeista ja foorumeilta täysin Meidän oman harkinnan mukaan. Kuitenkin, päätöksemme olla poistamatta tiettyä materiaalia ei tarkoita että tuemme sitä tai pidämme sitä hyväksyttävänä;
  • (b) Webnoden käyttäjäsivuilla olevan tiedon/kannanoton tarkkuudesta, ajoituksesta tai luotettavuudesta, eikä Meitä voi pitää vastuussa Käyttäjien blogeissa ja foorumeilla esittämistä kannanotoista, neuvoista ja/tai mielipiteistä (paitsi jos laki niin vaatii). Jos Sinulla on toisen Käyttäjän toimista tai lausunnoista johtuvia vaatimuksia, hyväksyt tavoitella vaateita ainoastaan kyseistä Käyttäjää vastaan jättäen Meidät asian ulkopuolelle;
  • (c) Webnoden sivujen laadusta, tarkkuudesta tai kunnosta, paitsi jos laki niin vaatii. Kuitenkin, kohtuuden rajoissa teemme kaikkemme tarjotaksemme palvelumme mahdollisimman ammattitaitoisella tavalla;
  • (d) Mistään Meidän tekemästä vilpillisestä vääristelystä ja Meidän huolimattomuudesta johtuvasta kuolemasta tai henkilökohtaisesta vammasta. Emme ole Sinulle vastuussa mistään menetyksestä/vauriosta joka koituu Sinulle tai kolmansille osapuolille johtuen Sinun toimesta tapahtuvasta Webnoden verkkosivujen suorasta tai välillisestä käytöstä.

15. Tuomioistuinten ulkopuoliset kuluttajariidanratkaisut

Käyttäjällä (Kuluttajalla) on oikeus tuomioistuinten ulkopuolisiin kuluttajariidanratkaisuihin. Asiaankuuluvat tuomioistuinten ulkopuoliset kuluttajariidanratkaisuelimet sähköisessä viestinnässä voivat sijaita täällä: https://www.kuluttajariita.fi/fi/

16. Jatkuvan parantamisen prosessi

Palvelumme ja tuotteidemme laatu on Webnoden huomion keskipisteessä; näin ollen järjestelmäämme kohdistuu jatkuvan parantamisen prosessi (Continuous Improvement Process), joka pyrkii vaikuttamaan tuotteen tekniikkaan ja suunnitteluun.

17. Palaute

Osana pyrkimystämme erinomaisuuteen, Webnode AG ottaa mielellään vastaan Sinun mielipiteesi ja ehdotuksesi koskien osaa tai kaikkia ehtoja ja käytäntöjä, jotka on listattu näissä Käyttöehdoissa. Lähettääksesi kommenttisi/ehdotuksesi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: support@webnode.fi

18. Muutokset sivuillamme

Webnode pidättää oikeuden muuttaa tai poistaa minkä tahansa verkkosivustomme osan milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta tai keskeyttää verkkosivustomme toiminnan määräämättömäksi ajaksi.

19. Valitusten käsittely

Valitukset käsitellään Webnoden asiakaspalvelun kautta.

20. Käytännesäännöt

Webnodea ei sido mitkään käytännesäännöt sen Käyttäjiä kohtaan.

21. Muutokset ja päivitykset Käyttöehtoissa

Webnode AG pidättää oikeuden päivittää Käyttöehdot milloin tahansa, oman harkintansa mukaan, ottaen huomioon oikeudelliset, toimialakohtaiset tai muut muutokset normaalissa toimintaympäristössä. Muutoksista Käyttöehdoissa ilmoitetaan sähköpostitse sähköpostiosoitteeseesi vähintään 15 päivää ennen kuin Käyttöehtojen uusi versio astuu voimaan. Sinulla on oikeus kieltäytyä Käyttöehtojen muutoksista ilmoittamalla asiasta asiakaspalveluumme.

Irtisanomisaika vastaa palvelun/tuotteen vanhenemiseen jäljellä olevien päivien lukumäärää (automaattista uusimista ei tapahdu). Jos et kieltäydy Käyttöehtojen muutoksista, joista asianmukaisesti ilmoitetiin, sopimussuhde noudattaa Käyttöehtojen uutta versiota, josta Sinulle ilmoitetiin. Tämän sopimuksen viimeisin päivitetty versio on saatavilla "webnode.fi" verkkosivuilla. Me suosittelemme vahvasti kaikkia Käyttäjiä lukemaan tämän sopimuksen tarkasti ja tarkistamaan mahdolliset muutokset säännöllisesti. Asiakirjat ovat voimassa viimeisimmästä päivityksestään lähtien.

Huomio: Jos näiden Käyttöehtojen englannin- ja suomenkielisten kieliversioiden välillä ilmenee eroavuuksia, englanninkielinen versio pysyy voimassa. Englanninkielinen versio on nähtävissä osoitteessa www.webnode.com.